CARNET ID aplikacija predstavljena na ovogodišnjoj CARNET-ovoj konferenciji za korisnike CUC2022

CARNET ID aplikacija predstavljena na ovogodišnjoj CARNET-ovoj konferenciji za korisnike CUC2022

02.11.2022 10:30:52

1349

1349

02.11.2022 10:30:52

Na ovogodišnjoj trodnevnoj CARNET-ovoj 24. konferenciji za korisnike CUC2022, koja je okupila više od 2000 sudionika (1500 fizički i 700 online sudionika), predstavljena je CARNET ID administratorska aplikacija. CARNET ID (ranije CARNET Omega) okosnica je CARNET-ovih korisničkih sustava i omogućuje upravljanje povezanim infrastrukturnim podsustavima te pružanje usluga krajnjim korisnicima. Ovaj sustav koristi se u svim školama u Republici Hrvatskoj.

CARNET ID sustav sastoji se od više informacijskih podsustava koji zajedno čine integralnu cjelinu:

  1. Središnja administratorska aplikacija za upravljanje CARNET omega podsustavima
  2. Upravljani sustav elektroničke pošte korisnika
  3. Sustav za upravljanje sadržajem mrežnih (web) stranica (Content Management System - CMS)
  4. Sustav za upravljanje DNS zapisima
  5. Sustav za upravljanje alatima i uslugama u javnome oblaku za krajnje korisnike (Microsoft 365 i Google Workspace)
  6. Upravljani sustav za dijeljenje dokumenata (fileshare sustav) i upravljanje dokumentima (DMS)
  7. Sustav za upravljanje računalnom infrastrukturom dostupnom na zahtjev.

Uz ranije isporučeni Loomen CARNET ID druga je aplikacija koju je Centar za informacijske tehnologije isporučio CARNET-u u sklopu projekta e-škole. Ovogodišnji CUC2022 obuhvatio je 100 interaktivnih izlaganja, 11 otvorenih panela, 50 radionica, 15 pozvanih i 5 plenarnih izlaganja te znanstveni dio koji je privukao više od 70 stranih autora iz cijeloga svijeta.

Izazovi postpandemijskoga svijeta, koji su obrađeni na prošlogodišnjoj konferenciji, otvorili su put ovogodišnjoj temi digitalne preobrazbe, pogleda u budućnost i izazova koji se pojavljuju u nastavi na daljinu i svakodnevnome životu. CARNET nastavlja svoju posvećenost stvaranju novih trendova u obrazovanju, ali i kritičkomu odnosu prema razvoju tehnologije i nepoželjnim implikacijama, temama otvorenosti, pristupa, povezanosti, umjetne inteligencije i identiteta.

„S jedne strane dostupno je više informacija nego ikada, a s druge se moramo zapitati koliko algoritmi oblikuju naš identitet i utječu na stvaranje doživljaja stvarnosti. U našemu su fokusu inovativne metode učenja i poučavanja, kreativnost, razvoj kritičkoga mišljenja uz pomoć digitalne tehnologije, ali i strateško upravljanje digitalno zrelim ustanovama te ostale teme vezane za preobrazbu obrazovnoga sustava", rekao je na svečanome otvaranju ravnatelj CARNET-a Hrvoje Puljiz, navodeći kako su aktualni CARNET-ovi projekti ulaganja u obrazovni sustav vrijedni 1,4 milijarde kuna, dok je vrijednost novih projekata viša od 800 milijuna.

Podršku radu CARNET-a i sudionicima konferencije osobno je uputio i ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

„U Hrvatskoj možemo biti ponosni kako nam funkcionira digitalizacija obrazovanja. CARNET je kroz obrazovanje ušao u domove svih obitelji, a zahvaljujući tehnološkim mogućnostima koje je tijekom godina osigurao, uspješno smo prevladali COVID-krizu. Nastavit ćemo u potpori razvoja sustava obrazovanja, a bit će tu i nekih novina koje razmatramo, poput digitalnih diploma i svjedodžbi", najavio je ministar Fuchs.

Boris Jokić s Instituta za društvena istraživanja održao je zapaženo predavanje Ulovljeni između Tik-Toka i školskog igrališta – perspektive djece i mladih o korištenju digitalnih tehnologija, u kojemu je predstavio rezultate istraživanja o iskustvima djece i mladih u digitalnome okružju i njihovim stavovima o utjecaju digitalnih tehnologija na živote i društvo.

Korištenje digitalnih tehnologija postaje dominantna aktivnost mladih, a istraživanje pokazuje da više od 70 posto njih ne provodi niti jedan trenutak u organiziranim sportskim ili srodnim aktivnostima izvan škole. Oko 90 posto nastavnika smatra da zbog vremena provedena u digitalnome okružju učenici gube interes za čitanje, da su nedovoljno razvijeni u govornoj i pisanoj komunikaciji te da provode značajno manje fizičkih aktivnosti istakao je Jokić te dao viđenje situacije:

„Za neke stvari poput upoznavanja novih osoba i slobodna izražavanja stavova djece digitalna tehnologija je izvrsna, ali ona ne može zamijeniti košarkašku loptu i školsko igralište, za čime oni zapravo žude. Korištenje digitalnih tehnologija prožima živote sve djece u Hrvatskoj, to je svijet izazova i mogućnosti, ali za dio njih ukazuje se ovisnički obrazac u koji su uronjeni, a da im nitko nije dao alate kako ih koristiti. Ne treba nam manje digitalne tehnologije, nego građenje određene ravnoteže koja može imati pozitivne društvene ishode", ukazao je Jokić.

Završnoga dana konferencije bilo je riječi o e-infrastrukturi, mentorstvima, digitalnoj zrelosti škola, robotima, digitalizaciji, postdigitalnome obrazovanju. Na okruglome stolu Što je napravljeno kod digitalne zrelosti škola, istaknuto je kako je srednjoškolcima, profesorima i ravnateljima potrebno ukazati kako ne treba čekati budućnost, jer već danas postoje brojni sadržaji s kojima često nisu dovoljno upoznati.

„Čarobne“ riječi TikTok i generacija Z provlačile su se do samoga kraja konferencije, kada se Antonija Bilić Arar, novinarka i urednica na tehnološkome portalu Netokracija, zapitala može li ova aplikacija pomoći u poučavanju. Dio predrasuda o tome da je riječ o kratkim klipovima, koji se brzo izmjenjuju i loše utječu na djecu istinit je, ali treba uzeti u obzir i to da neki poznati znanstvenici, brojni „edutokeri“, nastavnici i profesori svih razina, snimaju sadržaj isključivo za TikTok. I sama kompanija želi promijeniti percepciju te puno ulaže u potenciranje obrazovnih sadržaja.

„Moramo uzeti u obzir da će mlađa generacija koristiti TikTok bez obzira na to što mi mislili o tome, pa možemo samo napraviti to da njegove nedostatke prevedemo u korist, da ne sudjeluju u bizarnim izazovima kojima mogu naštetiti sebi i prijateljima, nego ih usmjerimo prema privlačno napravljenim obrazovnim sadržajima", istaknula je Bilić Arar.

Na svečanome zatvaranju konferencije Rachel Lowenstein, globalna voditeljica inkluzivnih inovacija u Mindshareu u kojemu vodi strategiju i inovacije za način na koji robne marke koriste marketing, medije i tehnologiju za preoblikovanje društva, govorila je o sve većemu utjecaju algoritama tzv. crne kutije, odnosno onih u kojima korisnik ne može vidjeti način na koji oni funkcioniraju i koje aspekte uzimaju u obzir. Tako se događa da su oni „skrojeni” prema jednoj uskoj populaciji dobrostojećih mlađih bijelih muškaraca, dok zanemaruju ili u svojim ključnim riječima čak isključuju crnce, LBGTQ osobe, osobe s invaliditetom.

„Algoritmi preporučuju koje proizvode trebate, u koju banku trebate ići po zajam, usmjeravaju vas na donošenje odluka, a često nad njima gubite kontrolu. Oglašivači ne žele svoj brend dovoditi u vezu s lošim stvarima, no riječi poput „gay” ili „biskeksualan” na tom su popisu iznad „ubojstvo”, „pornografija”, „droga”. Oni kontinuirano donose odluke koje su relevantnije za proizvod nego za korisnika, pa moramo stalno biti kritični i pitati se na koji način koristimo tehnologiju", istaknula je Lowenstein.

Mark West iz UNESCO-va Sektora za obrazovanje opisao je promjene koje su se dogodile nakon što smo se u pandemiji prvi put oslonili isključivo na tehnologiju u pristupu obrazovanju i dao preporuke kako će nam to iskustvo pomoći da idemo naprijed. Napredna tehnologija mora olakšati napore da se osigura univerzalno pružanje inkluzivnoga, pravednoga i na čovjeka usmjerenoga javnog obrazovanja.

Poseban dio konferencije bio je učenički Hackathon na temu prvencije elektroničkoga nasilja, odnosno suzbijanju digitalne diskriminacije u školama. Svoja rješenja predstavilo je pet škola s četiri tima iz Šibensko-kninske županije, a pobijedili su učenici Tehničke škole Šibenik, koji su osmislili rješenje preko aplikacije za blokiranje neželjenih poruka na mobilne telefone, add-on na browserima i prijavljivanje IP adresa zlostavljača koji šalju neprimjerene poruke.

 

消息


由田德文率领的中国社会科学院(CASS)代表团(高歌研究员、姜琍研究员、徐刚研究员)访问了莫斯塔尔大学,并与莫斯塔尔大学的校长、教授Zoran Tomic博士举行了一次工作会议,就多个层面的潜在合作意向进行了讨论。

会议期间,双方讨论了多层面合作的可能性,重点是学生和教师的学术交流和研究,出版方面的合作,文化项目的联合规划、研究和组织,以及双方共同感兴趣...


莫斯塔尔大学的新战略合作伙伴是来自中国的西安建筑科技大学。校际合作协议由莫斯塔尔大学校长佐兰·托米奇教授和西安建筑科技大学校长王树声教授共同签署。

“多年来,我们见证了这样一个事实——没有哪个社会能够不与周围社会环境合作而单独生存,即使是和地球上最偏远的地区合作。在地球这个小空间里,我们都被召唤着相互合作...


莫斯塔尔大学理事会决定,在大学画廊,向季平大使及大使馆颁发“突出贡献奖”和“荣誉证书”,以表彰大使先生个人以及大使馆为我们大学的发展和促进作出的杰出贡献。

大使先生说:“这是我第三次来到莫斯塔尔大学,每次...