Nova knjiga i udžbenik prof. dr. Zorana Tomića, rektora SUMa i redovitog člana Europske akademije

Nova knjiga i udžbenik prof. dr. Zorana Tomića, rektora SUMa i redovitog člana Europske akademije

Nova knjiga i udžbenik prof. dr. Zorana Tomića, rektora SUMa i redovitog člana Europske akademije

Nova knjiga i udžbenik prof. dr. Zorana Tomića, rektora SUMa i redovitog člana Europske akademije

20.07.2020 09:30:27

924

924

20.07.2020 09:30:27

Političko komuniciranje (Political communication) nova je i ukupno osamnaesta knjiga prof. dr. Zorana Tomića. U izdavaštvu Sveučilišta u Mostaru, Synopsisa i Sveučilišta Sjever izišao je još jedan sveučilišni udžbenik na 822 stranice, a namijenjen je prije svega studentima preddiplomskih, diplomskih i doktorskih studija, kao i političkim praktičarima, stranačkim aktivistima, novinarima i svim drugima koji nastoje upoznati složene odnose unutar političkih arena.

Političko komuniciranje podijeljeno je u petnaest poglavlja. Autor ovog udžbenika studiozno obrađuje teoriju komunikacije u kojem daje temeljni komunikološki okvir komuniciranja, zatim razrađuje aktere, instrumente i učinke političke komunikacije. U teorijama političke komunikacije prof. Tomić donosi teorije sustava, teorije mreže, medija, odlučivanja, moći, elita i dr. teorije, a na njih se „naslanjaju“ simboli političke komunikacije.

Fenomenu sve veće profesionalizacije i personalizacije političke komunikacije autor daje posebno značenje jer su ova dva politička i komunikacijska fenomena izrazito prisutna u provedbi i pakiranju politike.  Mediji u političkoj komunikaciji  i izborne kampanje važne su cjeline ovog djela posebno u kontekstu dizajniranja modernih političkih kampanja i strategije medija unutar tih kampanja. Dr. Tomić analizira s teorijskog i praktičnog aspekta predsjedničke komunikacije, međunarodnu političku komunikaciju, te političke odnose s javnošću. Na kraju knjige bogat je rječnik pojmova političke komunikacije i opširna svjetska i domaća literatura.

Predstavljajući sadržaj knjige posebno je važno izdvojiti četiri poglavlja koja su dio sadržaja svjetskih udžbenika iz područja političke komunikacije, a koje su temeljno obrađene u ovom udžbeniku. To su: političko vodstvo (leadership), političko brendiranje, politička reputacija/ugled, politički populizam. Čitateljima ovih cjelina nudi se uvid u političko i predsjedničko liderstvo, izvori autoriteta i moći, zatim načini političkog brendiranja i rebrendiranja, brendiranja političkih kandidata i dr. U poglavlju političke reputacije nudi se pregled kreiranja političkog ugleda, uloge odnosa s javnošću i upravljanja reputacijom, model idealnog političara, imidž i reputacija itd. Fenomenu političkog populizama dr. Tomić pristupa i teorijski ali donosi i brojne tehnike i metode provedbe političkog populizma.

Profesor emeritus i član europske akademije znanosti i umjetnosti mario Plenković smatra da „Političko komuniciranje dr. Z. Tomića predstavlja značajan doprinos u izučavanju teorije, ali i prakse političke komunikacije u ovome dijelu Europe. Po stilu i načinu pisana je kao sveučilišni udžbenik i primarno namijenjena studentima, a vrijedna je građa za izučavanje i praktičarima te svima koji sudjeluju u političkoj areni.“

Doc. dr. Damir Jugo dekan Visoke škole za komunikacijski menadžment Edward Bernays Zagreb navodi da je knjiga korisna i cjelovita „koju je napisao jedan od najznačajnijih istraživača, teoretičara i praktičara iz područja komunikacijskih znanosti u BiH, Hrvatskoj i zemljama okruženja, ali i znatno šire“.

Predgovor potpisuje dugogodišnji autorov suradnik i kolega, ugledni profesor s područja komunikacija i medija prof. dr. Besim Spahić. „Danas, sa sigurnošću mogu reći da je knjiga Političko komuniciranje, (više od 60 novih, suvremenih izvora/knjiga) cjelovit udžbenik i da je red. prof. dr. Zoran Tomić njome zaokružio jednu važnu znanstvenu disciplinu, koju je, istina, on prvi započeo istraživati i teorijski tretirati na širem području Jugoistočne Europe. Ovime je dr. Tomić još jedanput potvrdio svoje veliko značenje kao znanstvenik i kao profesor, a slobodno se može reći da je i lider u području političke komunikacije.“

O autoru

Prof. dr. Zoran Tomić profesor je političke komunikacije i odnosa s javnošću na Sveučilištu u Mostaru, ka o drugim sveučilištima u BiH i okruženju. Autor je osamnaest knjiga od kojih su pet sveučilišni udžbenici. Aktualni je rektor Sveučilišta u Mostaru i redoviti član Europske akademije znanosti i umjetnosti.

Loading...


Prvi online međunarodni dan u organizaciji Ureda za međunarodnu suradnju održan je na Sveučilištu u Mostaru, a sudjelovali su predstavnici iz više od 25 &...


Ured za međunarodnu suradnju Sveučilišta u Mostaru održat će prvi online Međunarodni dan SUM-a 22. rujna 2020. s početkom u 11 sati, a na ovom 'digitalnom' događ...


Sveučilište u Mostaru postavilo je video kamere za nadzor kampusa kako bi se zaštitila imovina Sveučilišta, ali i povećala sigurnost prije svega studenata,  nastavnog i ad...