Nova knjiga i udžbenik prof. dr. Zorana Tomića, rektora SUMa i redovitog člana Europske akademije

Nova knjiga i udžbenik prof. dr. Zorana Tomića, rektora SUMa i redovitog člana Europske akademije

20.07.2020 09:30:27

1776

1776

20.07.2020 09:30:27

Političko komuniciranje (Political communication) nova je i ukupno osamnaesta knjiga prof. dr. Zorana Tomića. U izdavaštvu Sveučilišta u Mostaru, Synopsisa i Sveučilišta Sjever izišao je još jedan sveučilišni udžbenik na 822 stranice, a namijenjen je prije svega studentima preddiplomskih, diplomskih i doktorskih studija, kao i političkim praktičarima, stranačkim aktivistima, novinarima i svim drugima koji nastoje upoznati složene odnose unutar političkih arena.

Političko komuniciranje podijeljeno je u petnaest poglavlja. Autor ovog udžbenika studiozno obrađuje teoriju komunikacije u kojem daje temeljni komunikološki okvir komuniciranja, zatim razrađuje aktere, instrumente i učinke političke komunikacije. U teorijama političke komunikacije prof. Tomić donosi teorije sustava, teorije mreže, medija, odlučivanja, moći, elita i dr. teorije, a na njih se „naslanjaju“ simboli političke komunikacije.

Fenomenu sve veće profesionalizacije i personalizacije političke komunikacije autor daje posebno značenje jer su ova dva politička i komunikacijska fenomena izrazito prisutna u provedbi i pakiranju politike.  Mediji u političkoj komunikaciji  i izborne kampanje važne su cjeline ovog djela posebno u kontekstu dizajniranja modernih političkih kampanja i strategije medija unutar tih kampanja. Dr. Tomić analizira s teorijskog i praktičnog aspekta predsjedničke komunikacije, međunarodnu političku komunikaciju, te političke odnose s javnošću. Na kraju knjige bogat je rječnik pojmova političke komunikacije i opširna svjetska i domaća literatura.

Predstavljajući sadržaj knjige posebno je važno izdvojiti četiri poglavlja koja su dio sadržaja svjetskih udžbenika iz područja političke komunikacije, a koje su temeljno obrađene u ovom udžbeniku. To su: političko vodstvo (leadership), političko brendiranje, politička reputacija/ugled, politički populizam. Čitateljima ovih cjelina nudi se uvid u političko i predsjedničko liderstvo, izvori autoriteta i moći, zatim načini političkog brendiranja i rebrendiranja, brendiranja političkih kandidata i dr. U poglavlju političke reputacije nudi se pregled kreiranja političkog ugleda, uloge odnosa s javnošću i upravljanja reputacijom, model idealnog političara, imidž i reputacija itd. Fenomenu političkog populizama dr. Tomić pristupa i teorijski ali donosi i brojne tehnike i metode provedbe političkog populizma.

Profesor emeritus i član europske akademije znanosti i umjetnosti mario Plenković smatra da „Političko komuniciranje dr. Z. Tomića predstavlja značajan doprinos u izučavanju teorije, ali i prakse političke komunikacije u ovome dijelu Europe. Po stilu i načinu pisana je kao sveučilišni udžbenik i primarno namijenjena studentima, a vrijedna je građa za izučavanje i praktičarima te svima koji sudjeluju u političkoj areni.“

Doc. dr. Damir Jugo dekan Visoke škole za komunikacijski menadžment Edward Bernays Zagreb navodi da je knjiga korisna i cjelovita „koju je napisao jedan od najznačajnijih istraživača, teoretičara i praktičara iz područja komunikacijskih znanosti u BiH, Hrvatskoj i zemljama okruženja, ali i znatno šire“.

Predgovor potpisuje dugogodišnji autorov suradnik i kolega, ugledni profesor s područja komunikacija i medija prof. dr. Besim Spahić. „Danas, sa sigurnošću mogu reći da je knjiga Političko komuniciranje, (više od 60 novih, suvremenih izvora/knjiga) cjelovit udžbenik i da je red. prof. dr. Zoran Tomić njome zaokružio jednu važnu znanstvenu disciplinu, koju je, istina, on prvi započeo istraživati i teorijski tretirati na širem području Jugoistočne Europe. Ovime je dr. Tomić još jedanput potvrdio svoje veliko značenje kao znanstvenik i kao profesor, a slobodno se može reći da je i lider u području političke komunikacije.“

O autoru

Prof. dr. Zoran Tomić profesor je političke komunikacije i odnosa s javnošću na Sveučilištu u Mostaru, ka o drugim sveučilištima u BiH i okruženju. Autor je osamnaest knjiga od kojih su pet sveučilišni udžbenici. Aktualni je rektor Sveučilišta u Mostaru i redoviti član Europske akademije znanosti i umjetnosti.

消息


由田德文率领的中国社会科学院(CASS)代表团(高歌研究员、姜琍研究员、徐刚研究员)访问了莫斯塔尔大学,并与莫斯塔尔大学的校长、教授Zoran Tomic博士举行了一次工作会议,就多个层面的潜在合作意向进行了讨论。

会议期间,双方讨论了多层面合作的可能性,重点是学生和教师的学术交流和研究,出版方面的合作,文化项目的联合规划、研究和组织,以及双方共同感兴趣...


莫斯塔尔大学的新战略合作伙伴是来自中国的西安建筑科技大学。校际合作协议由莫斯塔尔大学校长佐兰·托米奇教授和西安建筑科技大学校长王树声教授共同签署。

“多年来,我们见证了这样一个事实——没有哪个社会能够不与周围社会环境合作而单独生存,即使是和地球上最偏远的地区合作。在地球这个小空间里,我们都被召唤着相互合作...


莫斯塔尔大学理事会决定,在大学画廊,向季平大使及大使馆颁发“突出贡献奖”和“荣誉证书”,以表彰大使先生个人以及大使馆为我们大学的发展和促进作出的杰出贡献。

大使先生说:“这是我第三次来到莫斯塔尔大学,每次...