O e-učenju, aktivnostima vezane za e-učenje na SUM-u razgovarali smo s prodekanom za nastavu Filozofskog fakulteta i članom Centra za informacijske tehnologije (SUMIT-a) doc. dr. sc. Markom Odakom.
Što nam možete reći o aktivnostima e-učenja na SUM-u?
Na Sveučilištu u Mostaru u fokus rada SUMIT-a u akcijskom planu za ovu kalendarsku godinu stavljene su aktivnosti e-učenja s ciljem integracije klasične nastave i e-učenja kako bi osigurali bolju interakciju između studenata i nastavnika te u konačnici dobili bolje ishoda učenja.
Kakvi su dojmovi nakon radionice koja je održana početkom lipnja, za nastavno osoblje?
Održali smo dvodnevni tečaj „Osnove rada u sustavu za e-učenje“ za nastavno osoblje. Broj prijava je bio veći od 70, a u prvom krugu smo uključili 40 nastavnika. Po završetku tečaja nastavnici su imali mogućnost ispunjavanja ankete. Analizirajući rezultate može se primijetiti da su jako zadovoljni tečajem i aktivnostima e-učenja.
Kakve će promjene studentima i nastavnicima donijeti e-kolegiji i e-učenje?
U cilju unaprjeđenja procesa učenja i poučavanja primjenom tehnologije govorimo o razvoju nove obrazovne paradigme, odnosno e-učenja ili e-obrazovanja. Nova nastavna paradigma je orijentirana prema studentu, a nove nastavne metode omogućuju studentima aktivnu participaciju u učenju.
Kakve mogućnosti pružaju e-kolegiji?
Pružaju se velike mogućnosti i nastavniku i studentu. Od pristupa nastavnom sadržaju prezentiranom na poticajan i zanimljiv način, lakše i jednostavnije interakcije sa studentima, mogućnosti praćenja rada studenata i davanja povratnih informacija studentima, novih metoda vrednovanja, stjecanja novih vještina u virtualnom okruženju i tome slično.
Koliko će učenje na daljinu pomoći u provedbi nastave na dislociranim studijima?
Fleksibilnost vremena i mjesta učenja, komunikacija između nastavnika i studenata te među samim studentima preko e-pošte, foruma i chat-a, dostupnost svih informacija i obavijesti vezanih uz kolegij na jednom mjestu, mogućnost predaje seminarskih radova kroz sustav samo su neke od prednosti koje pogoduju i studentima i nastavnicima te im omogućavaju kvalitetniju komunikaciju, lakše i jednostavnije svladavanje zadanih ishoda učenja u kolegiju, odnosno e-kolegiju.
Koliko iskustva drugih sveučilišta pomažu u razvoju e-učenja na SUM-u?
U travnju smo na SUM-u imali predavanje i radionicu koju je održala pomoćnica ravnatelja Sveučilišnog računskog centra u Zagrebu (Srca) Sandra Kučina Softić, koja je prenijela iskustva rada Centra za e-učenje Srca koji djeluje već 11 godina i ima više od 12500 e-kolegija. Srce je partnerska institucija SUM-a i svakako će nam njihovo znanje i iskustvo biti od pomoći pri daljnjem razvoju e-učenja na SUM-u.
Što su sljedeće aktivnosti vezane za e-učenje?
Do kraja akademske godine planiramo održati još dvije radionice s ciljem upoznavanja nastavnog osoblja sa sustavom za e-učenje i mogućnostima koje sustav pruža. Napravljen je i portal za e-učenje eucenje.sum.ba na kojem će nastavno osoblje i studenti imati dostupne priručnike, razne upute, obavijesti kao i ostale korisne informacije vezane za e-učenje koje ćemo stalno ažurirati. Također slijedi nam i izrada Pravilnika za e-učenje kojim će se opisati organizacija i korištenje sustava za e-učenje.